Enerji Müzesi, Berkan Baycan ve Behruz Kuul sergilerine ev sahipliği yapıyor
Puantilist sanatçı Berkan Baycan ile Azeri ressam Behruz Kuul’un yapıtları İstanbul Bilgi Üniversitesi santralistanbul Yerleşkesi Güç Müzesi’nde sanatseverler ile buluşuyor
Puantilist sanatçı Berkan Baycan’ın “Entropi” ve Azeri ressam Behruz Kuul’un “Ağlayan Söğütler” isimli fotoğraf stantları 28 Kasım’da İstanbul Bilgi Üniversitesi santralistanbul Yerleşkesi Güç Müzesi’nde sanatseverlerin beğenisine sunuluyor.
Çalışmalarında renklerin en canlı halini yansıtan puantilist tekniği kullanan ve sanat yapıtlarını multidisipliner bir yaklaşım ile oluşturan Berkan Baycan, “Entropi” standı için, “Uzun yıllardır bütünün parçalarını bir dinamikte tutma çabasına karşı ortaya çıktı Entropi. Bununla birlikte eserlerim hâlâ yola çıkışımdaki arketipleri ile aynı düzlemi paylaşıyor. Fakat belleğimdeki yolculuğumun, vardığı noktanın beni büyük bir hayal kırıklığına uğrattığını da söylemeliyim. Parçaları bir arada tutmanın süreçleri daha içinden çıkılmaz bir hale getirdiğini görüyorum” diyor.
Baycan ayrıyeten, “Bu sergide ifade biçimimi değil noktalarımın hareketlerini daha özgür bıraktığımı hissedebilirsiniz. Buna rağmen yer yer bu sergimdeki eserlerimde sınırları ve bütünleri korusam da bunun bir geçiş süreci olduğunun da farkındayım. Hala gözlemcinin gücünü ve etkilerini kullanmak istiyorum. Fakat bunu daha özgür bir şekilde ifade ediyorum ve bu geçişleri de benliğimdeki keskin yollar ve basamaklardan ibaret olduğunun da altını çizmeliyim” diye söz ediyor.
‘Ağlayan Söğütler’ tabiatın üstünlük ve önceliğini vurguluyor
Resimlerinde insanın tabiatla olan bağını gözlemlerken izole edilmiş yalnızlığa, tenhalığın ötesinde bir ıssızlığa kapı aralayan Behruz Kuul, “Ağlayan Söğütler” standında öbür serilerinde betimlediği medeniyet izlerinden vazgeçerek insanın tabiatla olan bağlantısında tabiatın üstünlük ve önceliğini vurguluyor.
İlk kez santralistanbul Kampüsü’nde izleyiciyle buluşan stantta Kuul’un ‘Ağlayan Söğütleri’nin Türkiye’nin birinci güç santrali olan Silahtarağa Elektrik Santralı’nın içine yerleştirilmesi ve buradaki dizilimi doğa-insan tansiyonunu öbür bir boyuta taşıyor. Yerin işlerle yarattığı kaçınılmaz diyalog sonucunda, yerin kendisi yapıtla birleşerek adeta bir art plana dönüşüyor; sanatkarın öbür kompozisyonlarındaki tabiat görüntüsünün yerini endüstriyel bir görüntü alıyor. Behruz Kuul, tabiata olan tutkusunu ve inancını sanat anlayışındaki minimal ve tekilcil söz biçimine paralel olarak, söğüt ağacının varlığında ve tek başınalığıyla tabir ediyor. Estetik dokunuşuyla, hünerli fırça darbeleriyle salkım söğüdü tabiattaki gerçekliğinden soyutlayarak renkli ve özgün bir biçimde yine ele alıyor.
“Entropi” ve “Ağlayan Söğütler” stantları 31 Aralık’a kadar Güç Müzesi’nde ziyaretçilerle buluşmaya devam edecek.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı